خود شناسی

چگونه زندگی زیبایی با شناخت نیروهای درونی خود داشته باشیم و بر عالم هستی حکومت کنیم

خود شناسی

چگونه زندگی زیبایی با شناخت نیروهای درونی خود داشته باشیم و بر عالم هستی حکومت کنیم

نیروی تخیل

در این مبحث به تفسیر و توضیح نیروی تخیل میپردازیم و چگونگی استفاده از این نیرو برای پیشرفت در زندگیمان را مورد بحث قرار میدهیم.

وقتی فهرستی از آمال و آرزوهایمان را تهیه کردیم باید در مرحله بعدی با قدرت تخیلمان به این آرزوها نیرویی برای بیدار شدن و برآورده شدن بدهیم.

وقتی ما بتوانیم موفقیتها وپیروزیهایی را که خواهان آنها هستیم را در ذهنمان از طریق نیروی پر قدرت تخیلمان مجسم کنیم  مطمئن باشید به زودی این آرزو در زندگیمان به نتیجه خواهد رسید.

پس وقتی آرزوهایمان را جایی یادداشت کردیم در تخیلمان این آرزوها را مجسم میکنیم. یعنی هر روز ما باید زندگی موفق و دلخواهمان را در ذهنمان تجسم کرده تا در عرصه زندگی این تجسم به حقیقت بپیوندد. و به جای مبارزه با نا امیدی ها و شکست در ذهنمان نیروی مثبت و اندیشه مثبت را پرورش دهیم و با قدرت تخیلمان زندگی دلخواهمان را مجسم کنیم و اجازه ورود اندیشه منفی به ذهنمان را ندهیم.

ممکن است گاهی به ذهنتان بیاید که این آرزو بسیار بزرگ و این محال است که اتفاق بیفتد ولی مطمئن باشید با امید و صبر وپشتکار هر روز از آرزوهای بزرگتان و تجسم موفقیت آنها در ذهن به نتیجه خواهید رسید و هیچوقت از تجسم آرزوهایتان با کسی صحبت نکنید چون ممکن است آنها همان اندیشه منفی که "محال است اتفاق بیفتد" و یا "مگر میشود" را وارد ذهنتان کنند پس هیچوقت در مورد برنامه هایتان با کسی صحبت نکنید که اثر منفی در باورتان میگذارند و همچنین این حالات بر عکس هم هست یعنی اگر با کسی صحبت کنید که اندیشه مثبت به شما هدیه کند آنگاه در می یابید که چه انرژی دریافت میکنید و قدرت و انگیزه تان در برنامه تان چندین برابر میشود پس خیلی مواظب افکارتان و به اشتراک گذاشتن آنها باشید که با چه کسی صحبت میکنید .

در بعضی مواقع هم ممکن است تصاویر پر قدرت ذهنیتان سریع به نتیجه برسد و یا گاهی طول بکشد و مطمئن باشید وقتی آرزویی به طول انجامید نتیجه آن عظیم تر از آنچه که در ذهنتان تجسم میکنید خواهد بود.

میتوانید از طریق یک سری برنامه نیروی تخیلتان را تقویت کنید تا زودتر به نتیجه دلخواهتان برسید، یکی از این راهها تهیه چرخ اقبال است که بعدها در مورد آن به طور مفصل توضیح خواهم داد.

یکی دیگر از راهها این است که دفتری تهیه کنید و هرچیزی را که خواهان آن هستید را عکسی از  آن گرفته و در دفترتان قرار دهید و عبارت تاکیدی مناسب به آن موهبت را هم در زیر آن عکس بنویسید و هر روز و هر ساعت اگر میتوانید آن را مرور کنید و با این کار قدرت تخیلتان قویتر شده و آن چه را که خواهانید به دست خواهید آورد و یا حتی آن عکس را در جایی بر روی دیوار که هر روز آنرا می بینید قرار دهید و عبارت را در زیر آن بنویسید تا هر روز بر ذهنتان تاثیر بگذارد و نیروی تخیلتان را بارورتر نماید.

هیچوقت خواهان چیزی نباشید که برای دیگران است یعنی هرگز این را به ذهنتان وارد نکنید که چیزی که برای دیگران است از او گرفته شود و به سوی شما بیاید.

آن چیزی که متعلق به دیگری است حق الهی اوست و مطمئن باشید اگر حق ما بود از همان اول نصیب ما میشد.

پس هیچوقت چشم طمع به مال دیگران نداشته باشید و آنچه را هم که برای دیگران آرزو کنید  ثمره اش برای شما هم خواهد بود پس اندیشه نیک را برای دیگران برگزینید که نتایج عالی بگیرید و همواره آرزوی سلامتی،سعادت،،ثروت،شادمانی،موفقیت و... برای دیگران بخواهید.

به افراد دیگری که این برنامه ها را دنبال میکنند حتما اندیشه مثبت هدیه کنید تا قدرتشان و   انگیزه شان بیشتر شود که مطمئنا نتیجه آنها و افکارشان صددرصد بر شما تاثیر خواهد گذاشت .

دوباره تاکید میکنم که وقتی فهرستی از برنامه هایتان را تهیه میکنید آنها را در ذهنتان مجسم کنید که به نتیجه رسیده اند برای مثال  کیف پولتان را همیشه سرشار از پول تجسم کنید.

خود را همیشه خوشحال و شادمان و انسانی موفق تجسم کنید و اینها همه با نیروی تخیل به حقیقت خواهند رسید.

هر روز صبح برنامه های آن روزتان را در ذهنتان مجسم کنید که به نتیجه رسیده اند و هر شب برنامه های فردایتان را ببینید.


                                        مطمئنا لذت خواهید برد و نتیجه خواهید گرفت. 


نظرات 1 + ارسال نظر
مینا یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 07:37 ق.ظ

سلام وبلاگ دوست داشتنی دارید اگه امکانش هست در رابطه با تجارب شخصی خودتون هم مطلب بذارید ممنون

سلام...
از اینکه نظر خودتون را درباره این وبلاگ دادید خیلی ممنون هستم ...
در مورد تجارب شخصی باید بگویم که قصد جنین کاری را داشتم ولی به دلیل این که افراد زیادی در زندگی روزمره با آنها برخورد داریم و قوانین را در مورد آنها اجرا میکنیم بهتر است از نوشتن فعلا خودداری کنم تا سوءتفاهمی پش نیاید...
با آرزوی موفقیت...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد