خود شناسی

چگونه زندگی زیبایی با شناخت نیروهای درونی خود داشته باشیم و بر عالم هستی حکومت کنیم

خود شناسی

چگونه زندگی زیبایی با شناخت نیروهای درونی خود داشته باشیم و بر عالم هستی حکومت کنیم

انگیزه در کاروبرنامه ریزی

انگیزه در کاروبرنامه ریزی

 

 

انسان همواره خود را در حال تلاش برای به دست آوردن و رسیدن به آرزوهایش دیده ، و این در فطرت انسان می باشد که همیشه آرزویی در نهانخانه خویش داشته باشد .

این آرزوها باعث میشود که برای هر کسی آرمان و هدفی تعیین شود و ممکن است این آرزوها خیلی بزرگ باشد و یا کوچک ، ولی مهم این است که باعث میشود برای انسان هدفی تعین شود و برای رسیدن به این اهداف تلاشهایی را انجام دهد وهرکس با توجه به اهدافی که دارد برای رسیدن به آن برنامه ریزی می کند.

و در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چگونه می توان به خواسته های خود جامه عمل بپوشانیم و با برنامه ریزی و تمرکز در آن با تمام قوا به آرزوهایمان دست پیدا کنیم.


اولین چیزی  که باید در این موضوع بیان شود شدت انگیزه برای به دست آوردن و اراده هر شخص برای رسیدن به  آن آرزو می باشد . یعنی شخص نسبت به هر آن چیزی که میخواهد اگر انگیزه کافی نداشته باشد ، ممکن است در بین راه با شکست روبرو شود یعنی وقتی مشکلی در بین راه پیش می آید به علت نداشتن انگیزه دلسرد و نا امید میشود و از ادامه دادن منصرف می شود و آن قدرت و اراده را در وجود خود نمی یابد تا بتواند به حرکت خود ادامه دهد.

پس در ابتدا باید نسبت به هر موضوعی که در سر دارید و یا هدفی را که تعیین کرده اید انگیزه کافی برای به دست آوردن آن داشته باشید و همیشه و در بین راه باید آن انگیزه را در ذهنتان مرور کنید تا به شما قدرت و نیرو بدهد .

مثلا شما خواهان به دست آوردن کاری هستید تا در آن کار با فعالیت خود به دیگران کمک نمایید. دراینجا کمک به دیگران به عنوان انگیزه ای می باشد که شما را به سوی آن کار هدایت میکند و هر چه این انگیزه قویتر باشد با سرعت بیشتری پیش میروید و اگر در بین راه با مشکلی برخورد کردید،قدرت انگیزه شما مشکلات را از سر راه بر میدارد. پس ابتدا باید نسبت به هر آنچه که میخواهید انگیزه قویی داشته باشید و هر گونه تغییرات را در زندگی خود پذیرا باشید ، شاید در نظر اول برای شما مشکل باشد ولی در حقیقت جز پیروزی نیست و شما را به سوی هدفتان می رساند و در اینجا اگر عشق برای رسیدن به هدفتان را داشته باشید این تغییرات برای شما موفقیت آمیز خواهد بود پس به هدفتان و رسیدن به آن عشق بورزید.

وقتی ما دوست داشته باشیم که چیزی را به دست بیاوریم باید این علاقه مندی از درون ما باشد تا به ما قدرت کافی برای به دست آوردن بدهد و وقتی هم به هدف خود رسیدیم این علاقه مندی باعث پیشرفت در آن کار مورد نظر خواهد شد و تمام مشکلات وسختیها برای شما لذت بخش و پر سود خواهد بود ، چون شما به آن کار عشق می ورزید و تنها برای موفقیت در آن کار ذهن خود را آماده کرده اید.

عشق ورزیدن به هر کاری ( انگیزه قوی ) باعث پیروزی انسان در تمام زمینه ها میشود و هیچ چیزی نیست که بتواند جلوی آن را بگیرد و شکست برای آن شخص سکوی پرتاب به سوی موفقیتی عظیم تر می باشد.

باید در هر کارتان برنامه ریزی داشته باشید و هدفهایتان را مشخص کنید و این اهداف میتواند از یک برنامه ریزی منظم برای بیدار شدن سر وقت تا به دست آوردن سرمایه های عظیم و یا رسیدن به درجات معنوی بالا باشد و میتوانید این برنامه ها را میتوانید در شروع به صورت روزانه تنظیم نمایید و در پایان هر روز کارهایی را که قصد داشتید به پایان برسانید را با برنامه هایتان هماهنگ کنید و بعد به سراغ برنامه های هفتگی و سالانه را تنظیم کنید یعنی طوری تنظیم نمایید که با اجرای برنامه به صورت روزانه به اهدافتان در پایان هفته و با تنظیم برنامه های هفتگی به نتایج مورد نظرتان در پایان ماه و سال برسید برای مثال تنظیم برنامه برای خواندن کتب درسی : برنامه ریزی نمایید که بر فرض مثال در طول روز 20 صفحه از درس ادبیات را بخوانید و درانتهای هفته به 140 صفحه رسیده باشید و در انتهای ماه شما این کتاب را دو بار مرور خواهید کرد و همینطور در طول سال .

این مثالی بود برای خواندن کتاب وحالا شما میتوانید این کار را برای به دست آوردن آرزوهای دلخواهتان انجام دهید و از همین الان برنامه ریزی را شروع کنید.

مهم فقط برنامه ریزی و طبق برنامه حرکت کردن میباشد و باید تمام تمرکزتان را به سوی کار مورد نظرتان هدایت کنید و از افکار بیهوده و پوچ که باعث میشود از هدفهایتان دور شوید دست بردارید.

با این روش شما نیروی درون خود را به سوی موفقیت وکامیابی هدایت میکنید و تمام برنامه های توانگری برای بیدار کردن انگیزه و نیروی درون شماست برای رسیدن به هدف ، پس به شما پیشنهاد میکنم برنامه های توانگری را کاملا اجرا کنید تا زندگی آرمانی داشته باشید که در آن شما نمونه  یک انسان موفق در تمام زمینه ها هستید و مشکلات و سختیها برای شما جز پیروزی نخواهد بود و به آنها می خندید .

 

بهشت همینجاست پس بخواهید که به دست بیاورید.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سجاد پورحسین جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 04:59 ب.ظ http://www.peyvand.blogsky.com

سلام آقا یوسف
در خواستی داشتم ما وبلاگی داریم که هدفمون جمع کردن ایرانیان دور هم هست و هر کس هر چی خواست تو وبلاگ می نویسه از شما درخواست داشتم اگه مایلید به جمع ما بیایید و گوشه ای از مطالب خود را در اختیار دوستان وبلاگی قرار دهید به وبلاگ ما مراجعه کنید و ایمیل خودتون برام بذارین تا لینک دعوت نامه بلاگ اسکای رو برای شما ارسال کنم
لطفا دعوت منو بپذیرید
منتظرم یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد